Megtervezi, vezeti, koordinálja és ellenőrzi a vállalat vagy szervezet értékesítési és marketing tevékenységét, ezzel kapcsolatos szolgáltatást nyújt.

Feladatai:
1. a vállalkozási célok megvalósítása érdekében a megcélzott piaccal való kölcsönös kapcsolat kiépítésének és fenntartásának elemzése, tervezése, bevezetése;
2. speciális értékesítési és marketing programok tervezése és szervezése az értékesítési adatok és a piaci elemzések alapján;
3. kereskedelmi koncepció kialakítása, árlisták, árengedmények és szállítási feltételek, eladás-ösztönző költségvetések, értékesítési módszerek, speciális ösztönzők és kampányok meghatározása;
4. az értékesítési és marketingtevékenységekkel kapcsolatos üzemeltetési és adminisztratív eljárások kialakítása és irányítása;
5. az értékesítési és marketingdolgozók munkájának irányítása és vezetése;
6. költségvetések készítése és kezelése, kiadások ellenőrzése és az erőforrások hatékony felhasználásának biztosítása;
7. a vállalat vagy szervezet képviselete értékesítési és marketingkonferenciákon, kereskedelmi kiállításokon és más fórumokon;
8. az egység működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
Jellemző munkakörök
Értékesítésfejlesztési vezető
Értékesítési controllingvezető
Értékesítési és marketingigazgató
Értékesítési és ügyfélkapcsolati osztályvezető
Értékesítési igazgató
Értékesítési osztályvezető
Értékesítési vezető
Értékesítésiosztály-vezető
Kereskedelmi és marketingvezető
Kiállítási főosztály, osztály vezetője
Piacfejlesztési igazgató
Piackutatási vezető
Piackutató-irodavezető
Termékmarketing igazgató
Trademarketing vezető

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

1210 Gazdasági, költségvetési szervezet vezetője (igazgató, elnök, ügyvezető igazgató)

1333 Kereskedelmi tevékenységet folytató egység vezetője

1414 Vállalati stratégiatervezési egység vezetője

1416 Reklám-, PR- és egyéb kommunikációs tevékenységet folytató egység vezetője