Gazdasági szervezet pénz,- adó-, vám-, egészség- és nyugdíjbiztosításával kapcsolatos pénzügyi adminisztratív feladatokat lát el, segíti a pénzügyi vezetést a döntések meghozatalában.
Feladatai:
1. pénzügyi, adó- és vámnyilvántartások vezetése, bejövő és kimenő számlák egyeztetése;
2. egészség- és társadalombiztosítással kapcsolatos pénzügyek intézése, nyilvántartások vezetése;
3. pénzforgalmi és hitelezési feladatok előkészítése, pénzügyi tervezés előkészítése, számlalikvidációval kapcsolatos feladatok ellátása;
4. adónyilvántartás és -bevallás, likviditási döntések előkészítése;
5. pénzügyi, költségvetési tervezés, hitelkérelmek összeállítása, bírálata;
6. értékpapír-műveletek, valuta- és devizaműveletek ügyviteli lebonyolítása, vámmal, illetékekkel, helyi adókkal kapcsolatos feladatok ellátása;
7. befektetési döntések előkészítése.
Jellemző munkakörök:
Pénzügyi asszisztens
Pénzügyi koordinátor
Pénzügyi referens
Vállalkozási pénzügyi ügyintéző
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
2511 Pénzügyi elemző és befektetési tanácsadó
2512 Adótanácsadó, adószakértő
3614 Számviteli ügyintéző
4122 Bérelszámoló
4123 Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor