Irányítja, összehangolja, felügyeli és ellenőrzi az irodában folyó ? elsősorban adminisztrációs ?munkát, kommunikációs kapcsolatokat.

Feladatai:
1. az irodában folyó ügyviteli folyamatok szervezése, irányítása, ellenőrzése;
2. az irodai körülmények között zajló adminisztrációs feladatokat (pl. adatrögzítés és -nyilvántartás, dokumentumkészítés és -szerkesztés, dokumentumok kezelése, irodai és kommunikációs eszközök kezelése, kiadványszerkesztés), általános irodai és adminisztratív készségeket igénylő egyéb tevékenységeket ellátó dolgozók munkájának megtervezése, koordinálása, a feladatok kiosztása;
3. az irodai adminisztrációs feladatok végzésének felügyelete, ellenőrzése, közvetlen irányítása;
4. a szervezeti, ügyviteli, adat- és dokumentumkezelési szabályok, egyéb utasítások betartása és betartatása;
5. az irodában folyó kommunikációs kapcsolatok irányítása, szervezése, ellenőrzése;
6. beszámolás a felsőbb vezetőnek.

Jellemző munkakörök:
Iktatásirányító
Információsiroda vezetője
Irodai ügyvitel-irányító
Irodakoordinátor
Irodavezető
Orvosi nyilvántartási egység vezetője
Titkárságvezető
Vezérigazgatói titkárságvezető

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

3161 Munka- és termelésszervező

3641 Személyi asszisztens