A különböző szervezetek ügyfélfogadó vagy várótermében látogatókat, ügyfeleket, vendégeket vagy betegeket fogad és üdvözöl, eligazodást, felvilágosítást, segítségnyújtást szolgáló információkat ad, beleértve az időpont-, személy- vagy helyszínegyeztetést is.

Feladatai:
1. az ügyfelek fogadása, üdvözlése személyes megkereséskor;
2. ügyfelek telefonhívásainak, egyéb kommunikációs csatornán (e-mail, sms stb.) érkező üzeneteinek fogadása;
3. az ügyféligények meghatározása, az igényeknek megfelelően adatok, információk számítógépes rendszerben történő megkeresése vagy rögzítése;
4. az ügyfél igényeinek megfelelő útbaigazítás, tájékoztatás, segítségnyújtás, probléma kezelése;
5. időpont, helyszín, vagy személyekkel való találkozás egyeztetése;
6. ügyfelek tájékoztatása, tanácsadás, segítségnyújtás személyek, helyszínek, információk elérhetőségében, szükség esetén idegen nyelven is;
7. levelek, tájékoztató anyagok, brosúrák és egyéb dokumentumok megküldése, átadása az ügyfelek számára;
8. iratok, kartonok, ívek, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása dokumentumkezelő rendszer alkalmazásával;
9. a szervezet működéséhez kapcsolódó listák, jegyzékek vezetése, kezelése;
10. korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
11. beszámolás a vezetőnek.

Jellemző munkakörök:
Betegirányító
Egészségügyi recepciós
Éjszakai recepciós
Kórházi recepciós
Recepciós szépségszalonban
Strandfürdő recepciós
Ügyfélszolgálati recepciós

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

4223 Szállodai recepciós

9231 Portás, telepőr, egyszerű őr