Telefonon vagy más kommunikációs csatornákon (pl. e-mail, sms stb.) fogadja az ügyfelek megkereséseit, kezeli a felmerült problémákat, felvilágosítást, tájékoztatást nyújt az ügyfelek részére, válaszol a szervezet termékeivel, szolgáltatásaival vagy eljárásaival kapcsolatos kérdésekre, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi tranzakciók feldolgozását végzi rendszerint távol az ügyfelektől és azoktól a szervezetektől, melyek működésével kapcsolatban tájékoztatást nyújtanak.

Feladatai:
1. az ügyfelek bejövő hívásainak, üzeneteinek, szervízmegrendeléseinek, vagy reklamációinak kezelése;
2. az ügyfelek igényeinek meghatározása, az események számítógépes rendszerben történő rögzítése; adott esetben a feladat más egységekhez továbbítása;
3. ügyfelek tájékoztatása a szervezet termékeiről, szolgáltatásairól, eljárásairól; problémák kezelése;
4. tanácsadás, segítségnyújtás termék, szolgáltatás kiválasztásában, információk elérhetőségében;
5. levelek, tájékoztató anyagok és egyéb dokumentumok megküldése az ügyfelek számára;
6. ügyfél-megkeresések, tájékoztatások, problémakezelés dokumentálása, nyilvántartása;
7. szükség esetén számlázás, kifizetés, egyéb ? vásárláshoz kapcsolódó ? pénzügyi tranzakció kezelése;
8. iratok, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása dokumentumkezelő-rendszer alkalmazásával;
9. korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
10. beszámolás a vezetőnek.

Jellemző munkakörök:
Call-center operátor (ügyfél-tájékoztató)
Híváskoordinátor
Taxidiszpécser
Telefonalközpont-kezelő
Telefonközpont-kezelő
Telefonközpontos
Telefonos hirdetésfelvevő
Telefonos ügyfélszolgálati képviselő
Telefonos ügyintéző
Telefonügyelet központos

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

3622 Kereskedelmi ügyintéző

4224 Ügyfél- (vevő)tájékoztató

5123 Telefonos (multimédiás) értékesítési ügynök