Részt vesz a szervezet PR-tájékoztatási és kommunikációs feladatainak megvalósításában, a szervezeti imázs formálásában, a cégfilozófia kidolgozásában, a szervezeti arculat elemeinek meghatározásában és érvényesítésében.
Feladatai:
1. kommunikációs tervezés, stratégiai, tanácsadói anyagok készítése;
2. felkészítő anyagok készítése interjúkhoz vagy más szereplésekhez;
3. sajtókapcsolatok, médiamegkeresések kezelése;
4. sajtóanyagok készítése, sajtóesemények szervezése, sajtómegjelenések értékelése, sajtótanácsadás;
5. on-line kommunikációs feladatok elvégzése, weblap tartalomszerkesztése, új web-kommunikációs csatornák tervezése, fejlesztése;
6. médiatréning tervezése, szervezése;
7. általános kommunikációs tanácsadás;
8. közvéleménykutatás, elemzés, értékelés készítése;
9. kommunikációs eszközök (nyomtatványok, fotók, filmek stb.) készíttetése, gondoskodás szakszerű terjesztésükről;
10. nyilvántartások vezetése és címlisták, adatbázisok kezelése;
11. reklámok, bemutatók, akciók szervezése;
12. protokoll-lista, illetve címlista összeállítása.
Jellemző munkakörök:
Kommunikációs elemző
Közönségkapcsolati felelős
Médiatanácsadó
Médiatervező
PR felelős
PR szakreferens
Szóvivő
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
2531 Piackutató, reklám- és marketing tevékenységet tervező, szervező
2533 Kereskedelmi tervező, szervező
3632 Marketing- és PR-ügyintéző