Vizsgálja a termékek, szolgáltatások piaci lehetőségeit, eladhatóságukat, bevezetettségüket, kutatja a fogyasztók vásárlási szokásait, marketing-, kereskedelmi, értékesítési terveket állít össze és valósít meg, valamint az új termékek, illetve szolgáltatások bevezetése, a forgalom növelése érdekében reklámtevékenységet végez.

Feladatai:
1. reklámkampányok tervezése, kidolgozása és szervezése az áruk értékesítése céljából;
2. reklámstratégiák kidolgozása;
3. közreműködés az egységes vállalati-, vagy márka-arculat biztosításában, tanácsadás a vezetőknek a reklám- és marketingtevékenységről;
4. reklámkampányok koordinálása;
5. közreműködés rendezvényeken, kongresszusokon, konferenciákon, árubemutatókon, kiállításokon, kvízjátékokon, vetélkedőkön, bemutatókon, jótékonysági eseményeken, road-show-kon, üzemlátogatásokon, ünnepségeken stb.;
6. marketingkutatások lebonyolítása, a fogyasztási szokásokra és preferenciákra vonatkozó adatok elemzése;
7. adatok gyűjtése áruról, területről, a piaci környezetről, a kereslet-kínálat alakulásáról, a vevők összetételéről, a vásárlási szokásokról;
8. információk, adatok rögzítése;
9. piaci lehetőségek vizsgálata, piackutatás végzése.

Jellemző munkakörök:
Marketinges közgazdász
Marketingkoordinátor
Piackutatási elemző
PR-tanácsadó
Reklámelőadó
Reklámszervező
Reklámszövegíró
Termékmenedzser

Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:

2532 PR-tevékenységet tervező, szervező

2533 Kereskedelmi tervező, szervező

2534 Informatikai és telekommunikációs technológiai termékek értékesítését tervező, szervező

3624 Ügynök (a biztosítási ügynök kivételével)

3631 Konferencia- és rendezvényszervező

3632 Marketing- és PR-ügyintéző