Különféle szakterületeken irodai, adminisztratív és dokumentációs jellegű feladatokat lát el; a szervezeten belül a hatáskörébe tartozó szakterület ügyviteli, ügyintézési folyamataiban vesz részt.
Feladatai:
1. adatok, információk gyűjtése, rögzítése, válogatása, osztályozása, nyilvántartása és iktatása;
2. meghatározott szakterületen ügyintézési feladatok ellátása;
3. az ellátott szakmai terület által meghatározott kapcsolattartási feladatok végzése;
4. általános és adott szakterülethez kapcsolódó ügyviteli feladatok elvégzése;
5. számítógépes adatbeviteli feladatok végzése; írásbeli dokumentumok szerkesztése;
6. írásbeli dokumentumok, iratok, levelek előállítása, szerkesztése, sokszorosítása, továbbítása;
7. beszédrögzítés gyorsírással vagy egyéb technikai megoldásokkal;
8. írásbeli kapcsolattartást szolgáló levelek, egyéb belső szervezeti iratok előkészítése (pl. beszámolók, előterjesztések, megállapodások, jelentések stb.) leírása (irányító szempontok szerint) és megszerkesztése;
9. jegyzőkönyvek készítése ? szakmai irányítással;
10. iratok, egyéb dokumentumok szakszerű kezelése, tárolása;
11. határidők nyomonkövetése, betartása;
12. korszerű ügyviteli és kommunikációs eszközök, információforrások kezelése;
13. ügyfélmegkeresések továbbítása;
14. beszámolás a vezetőnek.
Jellemző munkakörök:
Adminisztrációs ügyintéző
Alapítványi ügyintéző
Bírósági adminisztrátor
Bírósági írnok
Dokumentációs ügyintéző
Hirdetési adminisztrátor
Írnok
Műhelyírnok
Sajtófigyelő adminisztrátor
Szállodai adminisztrátor
Tanfolyami adminisztrátor
Tanszéki adminisztrátor
Tanulmányi adminisztrátor
Törzskönyvező (állatnyilvántartás)
Ügyészségi adminisztrátor
Üzemírnok
Néhány kapcsolódó, de máshová sorolt foglalkozás:
3322 Egészségügyi dokumentátor
4111 Titkár(nő)
4113 Gépíró, szövegszerkesztő
4136 Iratkezelő, irattáros